Category Archives: Marka Tescil İşlemleri

Coğrafi İşaret Tescili

Coğrafi İşaret Tescili niteliği, tanınmışlığı, bilinirliği ve diğer üretime yönelik özellikleri ve ürün özellikleri ile bir alan, yöre, bölge veya ülkeye özgü, ilgili alan, yöre, bölge veya ülkeyle birlikte anılan işaretler olarak tanımlanmaktadır. Coğrafi işaretler, alan, yöre, bölge ve ülkeye göre ürün özellikleri ve üretime yönelik özellikleri doğrultusunda 2 ana başlıkta açıklanmaktadır. Bunlar ; –  Menşe Adı –  Mahreç

Marka İzleme ve Takip Sistemi

Marka İzleme İşlemi marka tescil koruması başvuru tarihi itibariyle başvuru sahibinin haklarını korumaya başlamaktadır. Yaklaşık 1 yıl süren marka tescil süreci içerisinde ve marka tescil belgesi edinilmesini takip eden 10 yıllık koruma süreçlerinde markanın koruma haklarının tam olarak sağlanması ve herhangi bir hak kaybına uğranmaması için en önemli işlem markanın aylık periyotlarla Türk Patent Enstitüsü tarafından her ay yayınlanan Markalar

Marka Veraset İntikal İşlemleri

Marka miras yolu ile mirasçılara intikal edebilen bir mülktür. Miras yolu ile intikal halinin sicile kaydı ve yayımlanması için aşağıdaki belgelerin verilmesi zorunludur, bu şekilde marka veraset intikal işlemleri tamamlanmış olmaktadır. 1) Miras yolu ile intikale konu marka tescil numarası ile marka adının yer aldığı talep dilekçesi, 2) Mirasçılık belgesi ya da atanmış mirasçı veya vasiyet alacaklısı olduğunu gösterir belge ya da bunların, aslına

Marka Mal ve Emtia Listesi

Mal Emtia Listesi ( 1 – 34 ) Mal Hizmet Listesi ( 35 – 45 ) Uluslararası Nice Anlaşması doğrultusunda marka tescili hususunda firmaların/şahısların/marka sahiplerinin faaliyetlerini / sektörlerini / ürün ve hizmetlerini belirlemek ve marka tescil başvurusunu bu kodlamalarla yapmasını sağlayan mal ve hizmet listesi kullanılmaktadır. 01 – 34. sınıflar ticaret markası olarak kabul edilen ürün gruplarını  35 – 45. sınıflar hizmet markası

Tanınmış Marka İşlemleri

Genel olarak “tanınmış markalar “bir kişiye veya girişime, güvence, kalite, reklam gücü, yaygın bir dağıtım ağına bağlı, müşteri ve diğer sübjektif ilgi ve ilişkiler ayrımı yapılmadan coğrafi sınır, kültür ve yaş farkı gözetilmeksizin aynı çevredekilerce refleks halinde beliren bir çağrışım” şeklinde tanımlanabilir. Tanınmış marka işlemleri , tanınmış marka statüsü talep eden marka sahibince hazırlanacak  tanınmış marka

Marka Hakkına Tecavüz Durumları

Marka hakkına tecavüz sayılan durumları ; a) Marka sahibinin izni olmaksızın markayı kullanmak. b) Marka sahibinin izni olmaksızın, markayı veya ayırt edilmeyecek derecede benzerini kullanmak suretiyle markayı taklit etmek. c) Markayı veya ayırt edilmeyecek derecede benzerini kullanmak suretiyle markanın taklit edildiğini bildiği veya bilmesi gerektiği halde tecavüz yoluyla kullanılan markayı taşıyan ürünleri satmak, dağıtmak veya bir başka şekilde ticaret